داستان فیلم بانوی اردیبهشت

زنی بنام فروغ با حرفه کارگردانی که از شوهرش جدا شده و یک بچه دارد قصد دارد یک فیلم مشابه زندگی خودش و زنان دیگر بسازد...

اینفوگرافی بانوی اردیبهشت

جوایز
تقدیر؛ بهترین فیلم؛ علیرضا رئیسیان، جهانگیر کوثری؛ بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد؛ بخش مسابقه فیلم‌های بلند تربیتی اولیا و مربیان؛ ۱۳۷۷
تقدیر؛ بهترین فیلم؛ علیرضا رئیسیان، جهانگیر کوثری؛ بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال؛ بخش انجمن منتقدان فیپرشی؛ ۱۳۷۷
جایزه ویژه هیئت داوران؛ علیرضا رئیسیان، جهانگیر کوثری؛ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ بخش مسابقه بین‌الملل؛ ۱۳۷۶
سیمرغ بلورین؛ بهترین کارگردانی؛ رخشان بنی‌اعتماد؛ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ بخش مسابقه بین‌الملل؛ ۱۳۷۶
جایزه ویژه هیئت داوران؛ بهترین کارگردانی؛ رخشان بنی‌اعتماد؛ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ بخش مسابقه سینمای ایران؛ ۱۳۷۶
سیمرغ بلورین؛ بهترین طراحی صحنه؛ امیرحسین اثباتی؛ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ بخش مسابقه سینمای ایران؛

از دیگر آثاری که توسط این کارگردان ساخته شده میتوان به ؛ قصه ها ، روسری آبی ، اشاره کرد.
سایر فیلم های بازیگران این فیلم : سد معبر ، هفت ماهگی ، قصه پریا ، عرق سرد ، توفیق اجباری ، آستیگمات ، می باشد.

برنده سیمرغ بلورین شانزدهمین جشنواره فیلم فجر سال 1376 و برنده و نامزد دریافت چندین جوایز دیگر

کانال فیلم ایران تی وی در روبیکا

نقد و بررسی

قهرمان داستان ، یک سازنده فیلم حرفه ای و مادر مطلقه از یک پسر بزرگتر نوجوان باید بین گزینه های به ظاهر ناسازگار تصمیم گیری کند: نیاز شخصی او به عشق و همراهی بزرگسالان و ترس پسرش از از دست دادن عشق مادرش.

مادر با جمع آوری مصاحبه های فیلمبرداری شده با طیف وسیعی از زنان ایرانی که تحت تأثیر محدودیت های فراوان در یک فرهنگ فوق العاده مردسالار قرار دارند ، مادر در مورد گزینه هایی که عمیقاً دوپهلو است می اندیشد. آیا وی مجاز به گناه خواهد بود و تمایل پسرش به “مرد خانه” تعیین کننده مسیر او خواهد بود؟

ما به آرامی دلایل کشیدن هر یک از شخصیت ها را به همان اندازه که قوی هستند ، کشف می کنیم. و ما تا لحظه های آخر نمی دانیم که چطور داستان حل خواهد شد. به نظر من این تنش راضی کننده است. اگر مادر تصمیم بگیرد نیازهای خود را در اولویت قرار دهد ، هر یک دلایل محکم و موجهی دارد که از تغییر اجتناب ناپذیری که باید بین آنها رخ دهد ، ترس دارد.

فقدان یک آهنگ صوتی تأثیر داستان را تقویت کرد و باعث شد این بیننده حداقل احساس بسیار زیادی داشته باشد گویی که من مستقیماً به دنبال یک درام خانوادگی در حال پیشرفت هستم. احساسات بسیار شدید ، تا حدودی شبیه یک تلنوولای دو شخصیته که در اینجا نشان داده شده است!

این فیلم غنایی زیبا و بیننده را به ذهن یک زن روشنفکر ، باهوش و روشی که زندگی مادر ، زن و یک حرفه ای نسبت به او احساس می کند ، می برد. مبارزه داخلی شخصیت اصلی ، جهانی و کور جنسیتی ، با فضای کاملاً صمیمی فیلم ، فیلمبرداری عالی و بازیگران خارق العاده بسیار ملموس شده است. شخصیت اصلی فیلم یک سازنده فیلم است و از تصاویری که او برای یک فیلم آینده می گیرد بسیار کارآمد است که می تواند جنبه های مختلف معضل پیش روی او را بررسی کند: کجا باید مرز بین فرد بودن و روابط با عزیزان را تعیین کرد ؟ فیلم از طریق مصاحبه های ظاهری با زنان مختلف ، طیف وسیعی از پاسخ های داده شده به این سوال را به روشی لمس کننده و هوشمندانه کشف می کند.

تهیه کننده : علیرضا رئیسیان، جهانگیر کوثری
زبان :

ساخت کشور  
کارگردان: رخشان بنی اعتماد

فیلم های پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *